IEKŠĒJIE NOTEIKUMI
Jēkabpilī
31.08.2020. Nr.1
Piesardzības
pasākumu īstenošanas un mācību procesa organizēšanas kārtība
Covid-19 infekcijas izplatības laikā
Izdoti saskaņā ar
Valsts pārvaldes iekārtas
likuma 72.panta pirmās daļas 1.punktu un
Ministru kabineta 2020.gada 9.jūnija noteikumu Nr.360
“Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19
infekcijas izplatības ierobežošanai” 26.1.apakšpunktu
I. Vispārīgie noteikumi
1.
Šo iekšējo noteikumu (turpmāk – kārtība) mērķis ir nodrošināt Covid-19
infekcijas izplatības ierobežošanu, īstenojot piesardzības pasākumus un
organizējot mācību procesu Jēkabpils pirmsskolas izglītības iestādes
“Auseklītis” (turpmāk – Izglītības iestāde) atbilstoši Ministru kabineta
2020.gada 9.jūnija noteikumos Nr.360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi
Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr.360) noteiktajiem
pamatprincipiem un Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – IZM) ieteikumiem.
2.
Par šīs kārtības ievērošanu ir atbildīgi visi Izglītības iestādes darbinieki un izglītojamie.
3.
Ar šo kārtību tiek iepazīstināti arī izglītojamo vecāki vai likumiskie
pārstāvji un klātienes pakalpojumu sniedzēji. Kārtība tiek publicēta Izglītības
iestāde tīmekļvietnē piiauseklitis.lv.
4.
Īstenojot piesardzības pasākumus, ir jāievēro šādi
pamatprincipi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai:
4.1.
informēšana;
4.2.
distancēšanās;
4.3.
higiēna;
4.4.
personas veselības stāvokļa uzraudzība.
5.
Atbildīgās personas par šajā kārtībā noteikto pasākumu īstenošanu tiek
noteiktas ar Izglītības iestādes vadītāja rīkojumu.
6.
Papildus šīs kārtības noteikumiem ir jāievēro Slimību profilakses un
kontroles centra (turpmāk – SPKC) publicētie ieteikumi Covid-19 infekcijas izplatības
ierobežošanai (https://spkc.gov.lv/lv/).
II. Informēšanas
pasākumi
7.
Izglītības iestādes tīmekļvietnē un pie
ziņojuma dēļa izvieto šādu informāciju:
7.1.
brīdinājumu, ka Izglītības iestādē nedrīkst atrasties (t.sk. Izglītības
iestādē netiek uzņemtas) personas, kurām atbilstoši MK noteikumiem Nr.360 noteikta
pašizolācija, mājas karantīna vai izolācija, vai kurām ir elpceļu infekcijas
slimības pazīmes (drudzis, klepus, elpas trūkums);
7.2.
rīcības aprakstu, ja izglītojamam tiek konstatētas Covid-19 infekcijas
slimības pazīmes;
7.3.
atgādinājumu par pienākumu ievērot pašizolācijas, mājas karantīnas un
izolācijas nosacījumus saskaņā ar MK noteikumiem Nr.360;
7.4.
atgādinājumu par nepieciešamību informēt Izglītības iestādi ar izglītojamā prombūtnes iemeslu, norādot atbildīgās
personas kontaktinformāciju;
7.5.
ieteikumu izmantot mobilo lietotni kontaktpersonu noteikšanai un
informēšanai “Apturi Covid” (kārtības pielikuma 1.punkts).
8.
Darbiniekiem, izglītojamiem (nepilngadīgo izglītojamo vecākiem vai likumiskajiem
pārstāvjiem) nekavējoties jāinformē Izglītības iestādes
vadītāja, ja viņiem konstatēta Covid-19 infekcija.
9.
Izglītības iestādes atbildīgie darbinieki, izmantojot elektronisko pastu regulāri informē darbiniekus un izglītojamos
par nepieciešamību sekot savam veselības stāvoklim, par Covid-19 simptomiem un
individuāliem profilakses pasākumiem un rīcību, ja kādam parādās elpceļu
infekcijas simptomi.
10.
Izglītības iestādes telpās, t.sk., tualetes telpās tiek izvietota
skaidri salasāma informācija par higiēnas prasībām (kārtības pielikuma
2.punkts).
11.
Izglītības iestāde telpās tiek
nodrošināta skaidri salasāma informācija par pareizu sejas masku lietošanu
(kārtības pielikuma 3.punkts).
12.
Izglītības iestādes koplietošanas telpās, redzamās vietās tiek
izvietotas skaidri salasāmas norādes – ievērot 2m distanci no pārējām personām,
nodrošinot attiecīgu marķējumu uz grīdas.
13.
Izglītības iestādes atbildīgā
persona seko līdzi aktuālajai informācijai par valstu riska statusu SPKC
tīmekļvietnē (https://spkc.gov.lv/lv/tavai-veselibai/aktualitate-par-jauno-koronavi/valstu-saslimstibas-raditaji-a/),
lai noteiktu nepieciešamos ierobežojumus.
III. Distancēšanās pasākumi
14.
Lai nodrošinātu distancēšanās iespēju, Izglītības iestādes atbildīgās
personas veic:
14.1. mācību procesa norises plānošanu tā, lai novērstu
vairāku grupu vienlaicīgu atrašanos
mācību telpā vai tās tuvumā pirms un pēc nodarbības;
14.2. ēdināšanas plānošanu tā, lai
novērstu grupu savstarpējo sastapšanos;
14.3. telpu izmantošanas risku
izvērtēšanu, apzinot vietas Izglītības iestādes ārtelpās
un iekštelpās, kur pastāv iespēja koncentrēties lielam skaitam cilvēku, un veicot
cilvēku plūsmas plānošanu šajās vietās, lai novērstu drūzmēšanos;
14.4. ārpusstundu aktivitāšu risku izvērtēšanu
un mazināšanu, katrai konkrētai aktivitātei paredzot noteiktas distancēšanās un
higiēnas prasības;
14.5. vadlīniju par mācību procesa un
cilvēku plūsmas organizēšanu izstrādāšanu un publicēšanu Izglītības iestādes
tīmekļvietnē.
15.
Veicot šīs kārtības 16.punktā noteiktās darbības, atbildīgās personsa nosaka
Izglītības iestādes rīcībā esošo telpu kopumu mācību procesa organizēšanai un grupu izvietošanai un izstrādā vadlīnijas, ievērojot šādus
principus:
15.1. pēc iespējas mazina mācību
procesā iesaistīto (grupai piesaistīto) darbinieku maiņu;
15.2. pēc iespējas mazina izglītojamo
vairākkārtēju došanos ārpus Izglītības iestādes teritorijas
dienas ietvaros;
15.3. organizē izglītojamo pieņemšanu
un nodošanu vecākiem vai likumiskajiem pārstāvjiem pie Izglītības iestādes ieejas, tās teritorijā, vai garderobes, nodrošinot
iespēju distancēties;
15.4. pasākumus organizē tā, lai dotu
priekšroku pasākumiem, kur iespējams distancēties, un pasākumiem ārpus telpām;
15.5. plāno mācību procesa īstenošanu
klātienē, daļēji attālināti vai attālināti. Nepasliktinoties epidemioloģiskai
situācijai, priekšroka dodama mācību procesam klātienē.
IV. Higiēnas nodrošināšana
16.
Izglītības iestāde nodrošina visiem izglītojamiem, darbiniekiem,
pakalpojumu sniedzējiem un citiem apmeklētājiem iespēju ievērot roku higiēnu (roku
mazgāšana ar siltu tekošu ūdeni un ziepēm, higiēniski roku nosusināšanas
līdzekļi), kā arī lietot līdzekļus roku dezinfekcijai (70% etanola šķīdums vai
cits roku dezinfekcijas līdzeklis, kas ir iedarbīgs pret koronavīrusiem
(apvalkotajiem vīrusiem)).
17.
Izglītības iestāde nodrošina
izglītojamiem pieejamus informatīvos materiālus par pareizu roku mazgāšanu (SPKC
tīmekļvietnē publicētie ieteikumi “Roku mazgāšana”).
18.
Izglītojamiem un darbiniekiem, atrodoties Izglītības iestādes telpās, jālieto maiņas apavi.
19.
Izglītības iestāde nodrošina, ka
izglītojamie un darbinieki pēc iespējas lieto tikai personīgos
rakstāmpiederumus, iespēju robežās mazinot rakstāmpiederumu nodošanu no vienas
personas citai.
20.
Izglītības iestādē maksimāli tiek samazināts kopīgi lietojamo
virsmu un priekšmetu (skārienjutīgie ekrāni, datori, tastatūras, peles, u.c.)
skaits.
21.
Nodarbības tiek organizētas Izglītības iestāde telpās, kurās ir nodrošināta iespēja veikt
regulāru telpu vēdināšanu, atverot logus, vai ir ierīkota efektīva mehāniskā
ventilācija. Telpu vēdināšanu veic nodarbību starplaikos.
22.
Izglītības iestādē telpu uzkopšana
tiek veikta katru dienu. Katrā uzkopšanas reizē tiek tīrītas visas
koplietošanas virsmas (durvju rokturi, galdu virsmas, krēslu roku balsti,
virsmas tualetēs, ūdens krāni, skārienjūtīgās ierīces u.c.), izmantojot
dezinfekcijas līdzekļus (70% etanola šķīdums vai 0,5% nātrija hipohlorīta
šķīdums).
23.
Izglītības iestādē palielinās
inficēšanās risks ar Covid-19 infekciju, Izglītības iestāde nodrošina izglītojamiem un darbiniekiem iespēju
izmantot medicīnisko/nemedicīnisko sejas masku.
24.
Medicīniskās sejas maskas lietošana ir obligāta
elpceļu infekcijas simptomu gadījumā. Nemedicīniskās sejas maskas lietošana ir
ieteicama neparedzamos apstākļos, kad nav iespējams strikti ievērot
distancēšanās nosacījumos, ilgstoši, t.i., vairāk kā 15 minūtes atrodoties
telpā, kur uzturas daudz cilvēku un distances ievērošanu nav iespējams
nodrošināt vai citādi atrodoties apstākļos, kad ir paaugstināts inficēšanās
risks.
25.
Izlietoto sejas masku savākšana tiek nodrošināta,
šim mērķim izmantojot speciāli marķētus dubultus atkritumu maisus, kurus
ievieto konteinerā, kas paredzēts nešķirotiem atkritumiem. Atkritumu maisus
nedrīkst atstāt pie konteinera vai ievietot dalītās vākšanas konteinerā.
V. Personas veselības stāvokļa uzraudzība
26.
Izglītības iestādē netiek pieļauta
personu ar elpceļu infekcijas slimību pazīmēm klātbūtne.
27.
Izglītības iestādē personām, kuras atbilst
Covid-19 infekcijas riska grupai – seniori un cilvēki ar hroniskām slimībām – iesaka
īpašus piesardzības pasākumus: sekot savam veselības stāvoklim, ārstēt hronisko
slimību, lai novērstu slimības saasinājumus, ievērot profilakses pasākumus. Šādām personām iespēju
robežās mazina klātienes laiku, dodot iespēju strādāt vai mācīties attālināti.
28.
Ja Izglītības iestādes darbiniekam, veicot darba pienākumus, parādās akūtas elpceļu infekcijas slimības
pazīmes, darbinieka pienākums ir pārtraukt darba pienākumu veikšanu un doties
mājās, telefoniski informēt Izglītības iestādes vadītāju un sazināties ar ģimenes ārstu, lai vienotos
par turpmāko ārstēšanas režīmu. Ja ir iespējams kontakts ar citiem cilvēkiem Izglītības
iestādē, vai sabiedriskajā transportā, darbinieks
lieto sejas masku. Darbinieks
drīkst atgriezties darbā tikai tad, kad ārsts ir noslēdzis darbnespējas lapu.
29.
Ja izglītojamajam, atrodoties Izglītības iestādē, parādās akūtas elpceļu infekcijas slimības
pazīmes, Izglītības iestāde:
29.1. izolē saslimušo personu atsevišķā
telpā, un, ja nepieciešams, nodrošina tā darbinieka, kas kontaktējās ar saslimušo
personu pirms tam, klātbūtni. Lai novērstu darbinieka inficēšanās risku saslimušā
persona un darbinieks lieto medicīnisko sejas masku;
29.2. sazinās ar nepilngadīgās
saslimušās personas vecākiem vai likumiskajiem pārstāvjiem, kas nekavējoties
ierodas pēc izglītojamā. Vecāki, vai izglītojamais telefoniski kontaktējas ar
savu ģimenes ārstu.
30.
Izglītojamais drīkst atgriezties Izglītības iestādē tikai saskaņā ar ārstējošā ārsta norādījumiem.
31.
Ja darbiniekam vai izglītojamam Izglītības iestādē ir konstatēti nopietni veselības traucējumi,
tiek izsaukts Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests.
32.
Izglītojamiem jādodas uz savu dzīvesvietu
izolācijas, mājas karantīnas vai pašizolācijas pasākumu veikšanai, izņemot šīs kārtības
38. un 39. punktā noteiktajos gadījumos.
33.
Ja akūtas elpceļu infekcijas pazīmes konstatētas
divām vai vairākām personām un ir radušās aizdomas par grupveida saslimšanu, Izglītības iestāde nodrošina informācijas sniegšanu telefoniski
SPKC Zemgales reģionālās nodaļas epidemiologam (kontaktus saziņai skatīt www.spkc.gov.lv). Šādā gadījumā Izglītības
iestāde pilda SPKC norādījumus un par infekcijas
faktu un saņemtajiem SPKC norādījumiem informē darbiniekus, izglītojamos un IZM.
VI. Mācību procesa organizēšana
34.
Lai nodrošinātu piesardzības pasākumu ievērošanu, Izglītības iestāde mācību procesu var īstenot, piemērojot šādus
modeļus saskaņā ar IZM izstrādātajām vadlīnijām:
34.1. A modelis – mācības Izglītības
iestāde klātienē ar attālinātā
mācību procesa elementiem (līdz 20% no kopējā mācību laika);
34.2. B modelis – daļēji attālinātas
mācības, t.i., mācības notiek gan ….. klātienē,
gan attālināti (no 20% līdz 40% no kopējā mācību laika);
34.3. C modelis – pilnībā attālinātas
mācības (100% no kopējā mācību laika).
35.
Uzsākot 2020./2021. mācību gadu tiek piemēroti šādi mācību modeļi:
35.1. pirmsskolas izglītības
programmās – A modelis;
35.2. SPKC ir noteicis obligātus
pretepidēmijas pasākumus valsts, pašvaldības līmenī.
36.
C modeli var piemērot atsevišķai grupai, vai
visai Izglītības
iestādei.
37.
Izglītības iestāde veido
individuāli pielāgotu mācību plānu un nodrošina
atgriezenisko saiti tiem izglītojamiem, kas atrodas pašizolācijā vai
mājas karantīnā un var mācīties attālināti (tikai mājās), kamēr pārējie mācās Izglītības
iestādē klātienē vai daļēji attālināti.
38.
Mainoties epidemioloģiskajai situācijai, var tikt
mainīti mācību procesa īstenošanas modeļi. Rīkojumu par A modeļa maiņu uz
citiem modeļiem vai B modeļa maiņu uz C modeli var īstenot nekavējoties. Rīkojumu
par C modeļa maiņu uz citiem modeļiem vai B modeļa maiņu uz A modeli īsteno
pakāpeniski, atvēlot pietiekamu laiku izglītojamajiem un viņu vecākiem
(likumiskajiem pārstāvjiem) piemēroties modeļa maiņai.
39.
Rīkojumu par mācību procesa īstenošanas modeļu
piemērošanu un maiņu izdod Izglītības iestādes vadītājs.
Rīkojumā papildus nosaka kārtību mācību procesa darba organizācijai, komunikācijas
kanālus ar izglītojamiem (piemēram, e-pasts, tālrunis, sociālie tīkli,
e-platformas), pedagoģiskā personāla darba organizāciju un komunikāciju ar izglītojamiem,
atbildīgās personas par saziņu ar izglītojamiem un viņu vecākiem vai
likumiskajiem pārstāvjiem.
40.
Izglītojamiem, kuriem atbilstoši normatīvajam
aktam par kārtību, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības
iestādē, ir tiesības saņemt no valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu
pārvietošanās atbalstam un pašaprūpes veikšanai, par mācību dienām, kad Izglītības iestāde mācību procesu daļēji vai pilnībā īsteno
attālināti, ir tiesības saņemt no valsts budžeta apmaksātu asistenta
pakalpojumu līdz 25 stundām nedēļā.
Vadītāja
A.Paģire
A.Paģire
65234628
Epasts; auseklitis@pii.jekabpils.lv